Recepten - Salades


Salades zijn een ideaal alternatief voor de traditionele broodlunch en heerlijk als of bij de avondmaaltijd. Helaas denken veel mensen 'dat salades bestaan uit 3 blaadjes sla en een wortel en dat je een uur na het eten ervan alweer honger hebt' of dat het ‘veel werk is om een salade te maken’, maar niets is minder waar. Een voedzame salade bestaat namelijk uit een verzadigende en kleurrijke combinatie van

  • diverse rauwe en/of gegaarde verse groenten en soms wat fruit
  • een smaakvolle eiwitbron zoals eieren, noten en zaden, vis, vlees, kaas of peulvruchten
  • een bron van gezonde vetten zoals avocado, olijfolie en dergelijke

Het maken van een salade hoeft ook helemaal niet veel werk te zijn. Wanneer je aan het einde van de middag de ingrediënten voor de avondmaaltijd hebt gesneden en in de oven op het fornuis hebt gezet, snijdt je gewoon even verder met de ingrediënten voor de salade van morgen. Tegen de tijd dat je avondeten gaar is, is ook je salade voor de lunch van morgen klaar. Het leuke van salades is ook dat je er alle restanten, die zijn overgebleven van andere maaltijden, in kunt verwerken. Zo hoef je nooit eten weg te gooien.

Advies

Mijn advies is om te beginnen met één keer in de week als lunch een salade te eten. Wanneer je dit ritme te pakken hebt kun je er een tweede salade-lunch aan toevoegen en misschien bevalt het wel zo goed dat je zelfs voor een derde gaat 😉

 

Hieronder vind je een aantal van mijn favoriete salades. 

Kikkererwtensalade met mango (Doelgericht Coaching)
Kikkererwtensalade met mango (Doelgericht Coaching)
Kikkererwtensalade met mango (Doelgericht Coaching)
Kikkererwtensalade met mango (Doelgericht Coaching)
Kikkererwtensalade met mango (Doelgericht Coaching)
Maaltijdsalade met kidneybonen (Doelgericht Coaching)
Quinoasalade met rode kool (Doelgericht Coaching)
Rode koolsalade met mango (Doelgericht Coaching)
Spruitensalade met dadels
Spruitensalade met dadels
Spruitensalade met dadels
Spinaziesalade (Doelgericht Coaching)
Kikkererwtensalade met mango (Doelgericht Coaching)
Sperziebonensalade met feta (Doelgericht Coaching)
Sperziebonensalade met feta (Doelgericht Coaching)
Sperziebonensalade met feta (Doelgericht Coaching)
Sperziebonensalade met feta (Doelgericht Coaching)
Spinaziesalade (Doelgericht Coaching)
Watermeloensalade met olijven (Doelgericht Coaching)

Doelgericht coaching 

Doetinchemseweg 92A - 7054 BH Westendorp - 06-41741796

maaike@doelgerichtcoaching.nl - www.doelgerichtcoaching.nl

KvK nr. 64249867 NL001947951B03