Rust in je darmen begint met het creëren van een natuurlijke en bij je lichaam passende stabiele basis. Deze basis bestaat uit 4 even belangrijke pijlers, namelijk een

Dit is de reden dat we het ‘Rust in de darmen’ traject starten met het in kaart brengen van je huidige actie (stress) en rust (ontspanning), voedingspatroon, slaap-waakritme en beweegpatroon. Vervolgens is het van essentieel belang dat je daar waar je basis nog wat ‘instabiel’ is, stap voor stap veranderingen gaat aanbrengen om de stabiliteit te verbeteren. Naarmate je basis stabieler wordt kunnen we samen gaan onderzoeken waar de oorzaken van je maag-darmklachten liggen en hoe we je lichaam zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij het herstellen hiervan. 

 

Om je te inspireren en ondersteunen bij het stabiliseren van je basis geef ik je op dit deel van mijn website achtergrondinformatie en praktische tips. Hierbij hoef je niet met alles tegelijk aan de slag te gaan! Mijn advies is om te starten met de pijler die het meest uit balans is, hier het één en ander over te lezen en dan één tot drie relatief makkelijke punten te kiezen waarmee je de komende dagen aan de slag gaat. Heb je een mooi begin, dan kies je de volgende drie relatief makkelijk punten en voeg je deze toe, … zo werk je stap voor stap mijn adviezen door om te ontdekken welk effect ze op je lichaam hebben.